kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Poczucie humoru i higiena osobista warunkiem udanego flirtu?
2010/9/22 23:30:00

Raport Akademii Flirtu AXE przeprowadzony na próbie tysiąca osób w wieku 18-25 lat jednoznacznie ukazał, że poczucie humoru jest cechą, która daje największą szansę na udany flirt - wskazało je ponad 90% kobiet. Jednocześnie okazało się, że najbardziej znaną, najczęściej wykorzystywaną, a zarazem najskuteczniejszą metodą jest podryw na żartownisia. Aż 70% kobiet chciałoby, aby mężczyźni flirtowali w sposób zabawny i kreatywny, zapominając o sprawach dnia codziennego. Jest jednak czynnik, bez którego nawet najbardziej dowcipny mężczyzna nie poderwie żadnej kobiety... Także dla 70% Polek podstawą udanego flirtu jest także higiena osobista partnera.

Na co zwracamy uwagę przy flircie?

- Fizyczna atrakcyjność to filar naszej autoprezentacji, zwłaszcza jeśli chodzi o flirt, przyciąganie płci przeciwnej oraz nasze poczucie pewności siebie. Już od czasów prehistorycznych korzystny wygląd kojarzony był ze zdrowiem i dobrą kondycją ciała, stąd i dziś flirtując automatycznie reagujemy na nieskazitelną cerę, błyszczące włosy, zadbane paznokcie itp. Atrakcyjność fizyczna jest zatem podczas flirtowania bardzo istotna, dlatego staramy się na wiele sposobów ją zwiększyć, podkreślić. Stąd też przygotowując się do flirtu kobiety i mężczyźni wiele uwagi oraz czasu poświęcają zabiegom higienicznym oraz upiększającym ciało - komentuje wyniki badań dr Joanna Heidtman, psycholog i socjolog, ekspert Akademii Flirtu AXE.

Zmysł węchu odgrywa zdecydowanie ważniejszą rolę u kobiet niż u mężczyzn. Dla prawie 70% przedstawicielek płci pięknej istotne jest, aby flirtujący panowie przestrzegali zasad higieny. Mężczyźni wykazują mniejsze zainteresowanie tą kwestią - prawie 20% mniej z nich zadeklarowało, że zwraca uwagę na ten aspekt.

- Mało kto świadomie zdaje sobie sprawę z tego, że zapach to część komunikacji niewerbalnej, poprzez którą komunikujemy się w czasie flirtu z drugą osobą. Nos to bezbłędne receptory, automatycznie przekazujące sygnał wprost do tych ośrodków w mózgu, które zawiadują emocjami. Co to dla nas oznacza? Otóż to, że zapach równa się podekscytowanie. Jeśli jest ładny, przyjemny wzbudza u innych emocję pozytywną, przyciąganie, dążenie do kontaktu z daną osobą. Jeśli jest nieprzyjemny, oznacza to, że pojawia się automatyczny odruch unikania, negatywne emocje obrzydzenia, których nie potrafimy kontrolować, nawet jeśli osoba jest poza tym fizycznie atrakcyjna. To dlatego higiena ciała jest tym elementem przygotowania do flirtu, na którą zwracają uwagę wszyscy - kobiety i mężczyźni. Z tego też powodu branża perfumeryjna święci kolejne sukcesy „trafiając" w te zapachy, które mają zniewolić emocje, przyciągnąć, spowodować, że staniemy się zniewalająco atrakcyjni - dodaje dr dr Joanna Heidtman.

Wyniki badań ukazują, że w obszarze higieny i dbania o siebie Polacy cenią przede wszystkim ładny zapach i czystość (94% kobiet, 85% mężczyzn). Jednocześnie 91% pań ceni świeży oddech, który u panów osiągnął tylko 83 punkty procentowe, plasując się na tym samym miejscu, co ładna figura. Dla 80% kobiet i 73% mężczyzn znaczenie mają też zadbane włosy.

Co zaskakujące, młodzi ludzie nie zwracają uwagi na sytuację finansową osoby, z którą flirtują. Wyniki badań Akademii Flirtu AXE pokazują, że jedynie dla 5% przedstawicieli obydwu płci ważne są pieniądze. Niezbyt czesto wskazywane też były pozycja w towarzystwie (11% badanych) oraz atrakcyjność w opinii innych osób (16% badanych).

Zdecydowanie źle odbierane są: widoczne solarium, czyli mocna opalenizna, zbytnia stylizacja włosów i żel w dużych ilościach oraz spędzanie więcej czasu w łazience niż dziewczyna.


Jak przygotować się do flirtu?

Aby zadbać o siebie na co dzień, kobiety stosują istotnie więcej czynności niż mężczyźni. Polki zazwyczaj wykonują niemal 9 czynności pielęgnacyjno-upiększających, podczas gdy Polacy - 6. Zabiegów wykonywanych przed randką jest nieco mniej, w przypadku kobiet średnio 7, a wśród mężczyzn - 5.

Mężczyźni używają zdecydowanie mniejszej ilości kosmetyków, a w centrum ich zainteresowania pozostają głównie środki higieny osobistej. 76% mężczyzn przygotowując się do flirtowania używa perfum oraz dezodorantu lub antyperspirantu, 69% - żelu pod prysznic, 64% szamponu do włosów.

Zarówno na co dzień, jak i przed flirtem najważniejsze jest zachowanie podstawowej higieny i zadbanie o czystość oraz ładny zapach. Badani wskazywali, że przed randką przede wszystkim idą pod prysznic, myją włosy, używają perfum, dezodorantów i antyperspirantów. Kobiety dodatkowo malują się, a mężczyźni golą.

Jednak dla mężczyzn higiena osobista ogranicza się do bardzo podstawowych czynności - mycia. Ponad 90% Polaków deklaruje, że do najważniejszych zabiegów pielęgnacyjnych, które wykonują, należy kąpiel lub prysznic. Jest to o tyle istotna część przygotowań do flirtu, że zachowanie higieny osobistej i poczucie świeżości zapewniają komfort psychiczny oraz zwiększają szansę na sukces w grze damsko-męskiej.

Zachowanie higieny osobistej dodaje pewności siebie oraz pozwala na dobrze postrzegany luz. Mężczyzna nie musi martwić się tym, że „coś jest nie tak", nie musi niczego ukrywać. Ważne jest również poczucie spełnienia oczekiwań kobiet, które chcą flirtować z czystymi i ładnie pachnącymi mężczyznami.

- W dzisiejszych czasach metroseksualności mężczyźni koncentrują się na swoim wyglądzie i dbaniu o ciało w dużo większym stopniu niż ich ojcowie 30 czy 40 lat temu. Zmieniają się również obyczaje. Wyniki badań pokazują jednak, że oczekiwania kobiet w kwestii dbania mężczyzn o siebie pozostają niezmienne. Kobiety oczekują od mężczyzn zwłaszcza dbania o higienę. Jednak takie zachowania, które wskazują na przesadną koncentrację mężczyzny na sobie i swoim wyglądzie oraz takie postawy, które miałyby w sposób „sztuczny" tworzyć wrażenie zdrowia i atrakcyjności (np. zbyt częste chodzenie do solarium) uważane są przez kobiety za niemęskie i zniechęcają je do flirtu - podsumowuje dr Joanna Heidtman.



()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: flirt, higiena osobista, podrywanie


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »